wtorek, 17 lutego 2015

Doświadczenia z leasingiem

Pierwsza umowa leasingowa

Potrzebowałem samochodu służbowego. Jednak złe doświadczenia z nabywaniem aut używanych znacznie ograniczyły moje pole manewru. Do wyboru zostało mi albo duże obciążenie finansowe firmy przez zakup nowego auta, albo kredyt i leasing. Wszyscy znajomi polecali mi leasing aut. Dlatego rozpocząłem przekopywanie sieci w poszukiwaniu informacji. Następnie zdecydowałem się skontaktować z firmą leasingową. Został mi przydzielony konsultant, który odpowiedział rzeczowo na wszystkie moje pytania i, tym samym, rozwiał wszelkie wątpliwości. Byłem już praktycznie zdecydowany na leasing. Pozostało mi tylko znaleźć odpowiedni dla mnie samochód. Tutaj także konsultant okazał się pomocny. Po przekazaniu informacji o firmie i o przyszłym przeznaczeniu auta pomógł mi wybrać takie auto, które spełni wszystkie wymagania.

Dopełnianie formalności

Przed podpisaniem umowy na leasing aut musiałem dostarczyć niezbędne dokumenty. Zaświadczenia o tym, że nie zalegam z płatnościami do Urzędu Skarbowego i ZUS. Dodatkowo REGON i NiP firmy. Potrzebne były także dwa dokumenty potwierdzające moją tożsamość. I to by było na tyle. Ostatnią rzeczą, którą musiałem zrobić było podpisanie umowy. Wybrałem leasing aut operacyjny, na sześćdziesiąt miesięcy. W ten sposób raty nie były wysokie i wiedziałem, że z łatwością będę mógł je spłacać. Czynsz inicjalny wyniósł pięć procent wartości auta. Trochę zaniepokoiły mnie ograniczenia, która były zawarte w umowie. Wiedziałem, że w przypadku naruszenia tych punktów, auto może zostać mi odebrane, a umowa na leasing aut przedwcześnie zakończona.

Nie ma się czego obawiać

Moje obawy były zbędne. Szczerze powiedziawszy, to największym ryzykiem zerwania umowy jest niepłacenie rat. Jednak i w takim przypadku, auto nie jest od razu odbierane. Jeśli klient zalega z opłatą ratalną, przysyłane jest mu przypomnienie wraz z terminem ostatecznej spłaty. Jeśli i tego terminu nie dotrzyma, dopiero wtedy firma leasingowa wchodzi na ścieżkę prawną. Dlatego też warto bardzo mocno się zastanowić, czy jesteśmy gotowi na takie zobowiązanie. Umowy na leasing aut zwykle zawierane są na okres ponad czterdziestu miesięcy, więc jest to długotrwałe zobowiązanie. Mimo tego, jeśli ktoś jest przekonany to leasing aut na pewno będzie dla niego świetnym wyborem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz