poniedziałek, 9 marca 2015

Dlaczego wziąłem leasing

Firma potrzebowała auta

Na leasing operacyjny zdecydowałem się z tego względu, że moja firma bardzo potrzebowała auta. Do tej pory do klientów dojeżdżałem swoim autem rodzinnym. Jednak to się kompletnie nie opłacało. Pozostało mi więc, albo podpisać umowę leasingową, albo wziąć kredyt. Z kredytem miałem złe doświadczenia w przeszłości, dlatego pozostał mi tylko leasing. Początkowo byłem dość sceptycznie nastawiony. Jednak już po pierwszej rozmowie z przydzielonym mi konsultantem, niemal wszystkie moje wątpliwości zostały rozwiane. Od początku wiedziałem również, że zdecyduję się samochód wezmę w leasingu operacyjnym. Konsultant wymienił dokumenty, które konieczne są do zawarcia umowy. Umówiliśmy się na kolejne spotkanie w następnym tygodniu.

Dokumenty i umowa

Przez kolejne kilka dni jeździłem po urzędach w celu zebrania wszystkich niezbędnych dokumentów. Musiałem otrzymać zaświadczenie z ZUS potwierdzające, że nie zalegam z wpłacaniem składek. Podobne zaświadczenie musiałem także pobrać z Urzędu Skarbowego. Oprócz tego niezbędne były dokumenty potwierdzające moją tożsamość, NIP i REGON. Konieczne było także okazanie wpisu firmy do ewidencji działalności gospodarczej. Kiedy już zebrałem wszystkie dokumenty, przyszedł czas na spotkanie z konsultantem. Wszystko było jak należy, więc mogliśmy zbliżyć się o krok do podpisania umowy na leasing operacyjny. Musiałem jeszcze wybrać odpowiednie auto i miejsce, z którego je pozyskam.

Umowa leasingu

Przyszedł czas na podpisanie umowy. Chciałbym w tym miejscu zaznaczyć, żeby dokładnie przestudiować umowę i ogólne warunki umów leasingu. Ponieważ może się tak zdarzyć, że będą tam umieszczone dodatkowe opłaty, o których nie wspomniała firma leasingowa. Odnośnie opłat, podpisują podpisując umowę na leasing operacyjny zdecydowałem się na wkład własny o wysokości pięciu procent ceny pojazdu. Dodatkowo przyszło mi zapłacić za transport pojazdu do wyznaczonego przeze mnie miejsca. Auto użytkuję już od półtora roku i nie mam żadnych problemów. Płacę raty leasingowe na czas, a w razie wątpliwości zawsze mogę skonsultować się z firmą leasingową i je odpowiednio wyjaśnić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz