wtorek, 13 stycznia 2015

Czym jest leasing konsumencki

Stosunkowo nowe pojęcie

Jest to stosunkowo nowe pojęcie w branży leasingu w kraju. Nie jest on popularny w Polsce, ponieważ dużo firm nie promuje go wystarczająco mocno. Leasing konsumencki to nic innego jak leasing, który można wziąć nie posiadając działalności gospodarczej. Leasing konsumencki istnieje w kraju od 2011 roku. Początkowo można go było wziąć jedynie na samochody osobowe. Obecnie w ofercie znajdują się także przeróżne artykuły RTV i AGD. Co więcej, na taką umowę można brać także sprzęt komputerowy itp. W niedalekiej przyszłości, każdy będzie mógł skorzystać z oferty, i przykładowo, wyleasingować np. motor albo lodówkę. Dzięki temu, sprzedaż samochodów nowych w kraju może znacząco podskoczyć. Obecnie, auta nowe przegrywają walkę o klienta z autami używanymi.

Dlaczego jest tak mało popularny

Jak już wyżej wspomniałem, jedną z przyczyn jest brak promocji. Najważniejszą jednak przyczyną są sami klienci. Biorąc leasing konsumencki zgadzamy się na to, że środek trwały jest własnością firmy leasingowej przez cały okres trwania umowy. Wielu klientów to odstrasza. Dodatkowo, sprawy nie poprawiają ograniczenia, których wielu ludzi się po prostu obawia. Jeśli nie będziemy postępować zgodnie z zasadami zawartymi w umowie, firma leasingowa może wypowiedzieć umowę i odebrać środek trwały. Umowa na leasing zobowiązuje nas do kontynuowania płacenia rat nawet wtedy, gdy środek trwały zostanie skradziony. Zwykle jednak większość opłat lub całość pokrywa ubezpieczyciel, dlatego warto przedmiot leasingu ubezpieczyć.

Łatwy do wzięcia

Leasing konsumencki jest bardzo łatwy do wzięcia. Wymagania, które klient musi spełnić są ograniczone do minimum, a procedury są bardzo proste. Firma leasingowa, w przeciwieństwie do kredytowej nie bada zdolności kredytowej klienta. Aby uzyskać leasing konsumencki wystarczy okazać dowód tożsamości oraz oświadczenie o zarobkach. Po akceptacji, klient, który decyduje się na leasing jest zobowiązany do wpłacenia opłaty inicjalnej, która zawiera się w 15-30 procentach ceny całkowitej środka trwałego. Jeśli firmy leasingowe na poważnie potraktują zagadnienie leasingu konsumenckiego to może to całkowicie zrewolucjonizować rynek. Co więcej, leasing może w takim wypadku wyprzeć kredyt z rynku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz